johan reka cipta puisi

first aku saje suke2 masok pertandingan reka cipta puisi....saje suke2 je....aku ny bukan pandai mane pun nak berpuisi ny...setakat reka bodoh2 boleh laaa....member aku yang ajak aku join same, name dy amirah mohammed....aku pun join laa...ny hasil puisi aku....xbest pun....


KAU ANUGERAH ILAHI

Betapa sepi ketika ini
Mengharapkan kehadiranmu di sisi
Agar terubat sepi di hatiku ini
Untuk mencurahkan perasaan ini

Kini dengarkan lah sebuah warkah
Tanda ingatanku kepadamu teman
Agar ikatan ukhwahkan tersimpul padu
Kenangan bersama tak kan ku lupa
Walaupun badai datang melanda
Walau bercerai jasad dan nyawa

Teman…
Kata-katamu ada hikmahnya
Kemarahanmu ada nasihatnya
Pesananmu ada wasiatnya
Senyumanmu ada muslihatnya
Gelak tawamu ada pengubatnya
Gurauanmu ada nikmatnya
Tapi…apa yang ada dalam tangisanmu???

Kau datang mengisi ruang kekosongan
Kau datang memberi bantuan
Memberi sokongan meneruskan perjalanan
Kau datang memberi saingan
Kau datang memberi dorongan
Tatkala hati di landa keresahan

Di kaulah sahabat perjuangan yang sejati
Di kaulah penghibur buat diri yang sepi
Bercerita tentang suka dan dukaku
Sekian lama tersimpan di kalbuku

Teman…
Ku rindukan suaramu
Ku rindukan gelak tawamu
Ku rindukan kemesraanmu
Ku rindukan kemarahanmu
Ku rindukan senyumanmu
Ku rindukan gurau sendamu
Ku rindukan kenangan
Kita bersama

Maafkan lah aku
Kerana kesilapan dalam bait puisiku
Hanya kau yang mengerti
Untukmu insan yang bergelar TEMAN
KAU ANUGERAH ILAHI!!

korang da bace kan??simple je kan puisi ny....nampak macam x cantik kan??haaa....puisi yang simple n x cantik ny laa johan...kalau korang nak taw laa...xnak taw sudaa...x suroh amek taw pun....aku sendiri pun macam x percaye jugak doeh.....but aku bersyukur giler laa...n harapan cikgu shuhaimi (GPK Pentadbiran) aku dapat kerjayaan dalam pertandingan antare skola pulak....insyaallah aku akan cube sebaek mungkin....

korang mesty tertanye2 aku kan dari mane datangnye idea sume ny....hurmm idea ny datangnye dari character seseorang....sape??hurmmm....ntah laa...aku pun xtaw....ishh men2 pulak aku ny....betol ke korang nak taw??dy mohd azri b. sabri....tanx a lot fwend...kau buat puisiku menjadi pilihan cikgu....kenape dy??kenape bukan orang lain??haaa 2 bia laa rahsie....tapi puisi ny bukan lah untuk dy sorang je....puisi ny untuk kengkawan aku jugak....=) aku pernah xlupe kengkawan aku laa....


No comments:

Post a Comment